Upakara tingkepan wonten ing
masyarakat jawa tengah ugi ngayogyakarta dumugi sakniki taksih wonten asring
dipun tindaaken, upakara tingkepan munika minangka upakara slametan pitung sasi
kagem calon ibu ingkang bobot kaping pisanan, upakara tingkepan diwontenaken
mesthinipun kanthi gampil, slamet lan
mboten wonten alangan satunggal punapa,
kajawi niku mugi-mugi mbenjange
saget dados puta ingkang bhekti kalayan wong tuane. Ing mriki ugi dupun
andharaken tata upakara tingkepan kalebet nyamping ingkang diagem kangge calon
ibu.
Upakara
tingkepan kawiwitan mawa sungkeman. Ing acara sungkeman, calon ibu kalayan
calon bapak langkung rumiyen sungkeman wonten ngarsanipun rama ugi ibunipun.
Sungkeman niki nggadahi teges mugi-mugi
ingkang tinembe jabang bayine ingkang di lahiraken supados saget bocah ingkangm
bekti kalayan marang tiang tuwane. Sabanjure upakara siraman, wonteng ing
upakara siraman, calon ibu disiram dening tiang pitu, kanyata : bapak tuwin ibu
seking calon calon ibu, bapak tuwin ibu saking calon bapak , simbah utawi
sanank sadulur ingkang saget dipun tuladha sae. Sasampunipun siraman lajeng
sesuci (Wudlu). Banyu ingkang wonten kendhi kangge sesuci wau sasampunipun
sesuci lajeng toya ing kendhi nipun banjur dipun pecah dening ibu saking calon
ibu tanthi ngendika: “mboten mecah kendhi, naging mecah pamore
jabang bayi”.
Ing
upakara tingkepan, calon ibu gantos nyamping kaping pitu, ingkang
urut-urutanipun : nyamping sadaluhur, sidamukti,truntum, wahyu tumurun, udan riris,
parang kasuma, ugi nyamping semen romo. Salajengipun gantos nyamping wonten adicara nigas janur kuning. Calon
bapak nigas janur kuning ingkang dubetaken wonten bangkean calon ibu. Sasampunipun nigas janur kuning, calon bapak
mlajeng mlampah banter , niki nggadahi teges mugi-mugi jabang bayi saget lahir
kanthi gangsar ugi gelis. Salajengipun
upakara brojolan. Brojolan ing mriki
wonten werni kaleh ingginh punika brojolan tingan ( kanthi pangajab mugi-mugi
bayi saget kalairaken kanthi gansar mboten wonten sukerta ingkang ngalang-ngalangi).
Brojolan kaping kalihipun inggih punika brojolan
cengir ingkang di pundi seking
kamajaya ugi kamaratih utawi arjuna kalayan subadra ingkang minangka pralambang
lairipun jabang bayi. Niku wau urut-urutanipun wontening upakara tingkepan. Ananging,
awit dusun mawi upakara negari mawi tata, awit saking punika mboten mokal
menawi saben daerah benten tata upakaranipun, sedanten niku waunnamung
dadosaken simbol kangge nggayuh kabecikan.
0 comments:
Post a Comment